Курси з основ здоров’я.
Реалізація компетентнісного підходу в організації навчальної діяльності учнів для формування соціальної і здоров’язбережної компетентностей вимагає від педагога додаткових знань, ставлень і вмінь. З цією метою 19 березня 2018 року на базі Царичанської ЗОШ І- ІІІ ступенів стартували курси з концептуальних та методичних основ формування у дітей і підлітків вище зазначених компетентностей, призначені для педагогів, які викладають предмет «Основи здоров’я» у 1-9-х класах.
Курси проводяться за двокомпонентною моделлю, складовими якої є дистанційне і тренінгове навчання.
Дистанційна підготовка здійснюється вчителями самостійно шляхом проходження у зручний для них час двох дистанційних онлайн курсів:1) «Концептуальні і методичні основи формування здоров’язбережної компетентності» (ОЗК) та 2) «Вчимося жити разом – розвиток соціальних навичок у курсі предмета «Основи здоров’я»(ВЖР).
Реалізацію другої компоненти – тренінг практичних навичок вчителя – здійснювала представник Дніпропетровської академії неперервної освіти Різдванецька Людмила Олександрівна.
Під час курсів слухачі ознайомились з актуальними питаннями розвитку освіти в Україні, інноваційними підходами у роботі педагога в рамках діючих стандартів освітньої галузі «Здоров’я і фізична культура» та освітньої галузі "Соціальна і здоров'язбережна", передбаченою концепцією і проектом стандарту Нової української школи.
З метою вирішення пріоритетних завдань щодо зміцнення здоров’я молодших школярів, слухачі курсів взяли участь у навчальному тренінзі «Формування здоров’язбережної компетентності школяра в контексті реалізації Концепції Нової української школи»
Під час роботи тренінгу розглядалися такі питання:
- двокомпонентна модель підготовки вчителів з методики формування здоров’язбережної і соціальної компетентності молодшого школяра;
- навчальніонлайн-курси «Вчимося жити разом» та "Основи здоров’язбережної компетентності" як засіб формування здоров’язбережної компетентності школяра;
- реалізація концепції Нової української школи на засадах «педагогіки партнерства»;
- питання щодо вивчення предмета у контексті реалізації оновленої програми з основ здоров’я;
- методичні аспекти викладання предмета «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок;
- особливості використання вправ для створення доброзичливої атмосфери на тренінгу.
Особливої уваги та обговорення під час роботи викликали наступні теми: «Портрет учителя ХХІ століття», «Знання, вміння та цінності, якими повинен володіти сучасний вчитель», «Педагогічні техніки і прийоми в роботі вчителя в контексті Нової української школи».
У рамках проекту педагогічні працівники за допомогою інноваційних методикнавчились створювати сприятливу психологічну атмосферу та розвивати у вихованців життєві навички, що підвищують у дітей стійкість до складних життєвих обставин.
Проходження даної педагогічної практики створює позитивний настрій у подальшій роботі вчителів, налаштовує на віддачу набутого педагогічного досвіду школярам, відкриває широкі можливості для вдосконалення та професійного зросту.
Інна Солодовник,вчитель початкових класів
КЗ «Царичанська ЗОШ І-ІІІ ст.»