Царичанська громада
Дніпропетровська область, Дніпровський район

Інклюзивне навчання - дистанційно.

Дата: 02.06.2020 11:34
Кількість переглядів: 3591

Фото без опису

         Інклюзивне навчання в Україні тільки розвивається, а дистанційна форма роботи з дітьми з особливими освітніми потребами( далі- ООП) є зовсім новою. З початку карантину педагоги КУ « Царичанський ІРЦ активно залучилися до роботи в дистанційному режимі, використовуючи онлайн ресурси ( мобільні додатки, електронну пошту, сайти, соціальні мережі тощо). З допомогою дистанційних технологій продовжуються  онлайн заняття, відеозаняття з дітьми з особливими освітніми потребами , консультування та взаємодія з педагогами закладів освіти громади, проведення бесід та індивідуальних консультацій для батьків.

        Для ефективності дистанційного навчання дітей з ООП спеціальні педагоги Царичанського ІРЦ дотримуються чотирьох принципів: інтерактивності, диференціації, індивідуального підходу, пластичності, використовують в своїй роботі синхронне і асинхронне онлайн навчання. Синхронне – це коли відбувається онлайн заняття, асинхронне –коли вчитель записує відеоурок і пересилає його батькам, щоб батьки разом із дитиною опрацювали матеріал. Якщо у дитини немає інтернету чи гаджетів, дефектолог чи логопед консультує батьків в телефонному режимі, що вони можуть зробити на цьому рівні та надають домашні завдання.

         У дистанційному навчанні батьки є  нашими партнерами. Тобто перша робота відбувається саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми з ООП. Адже інколи батьки стають каналом комунікації між учителем і учнем з ООП.

          Є діти з ООП, які будуть сидіти самостійно і виконувати завдання, але здебільшого самостійно не можуть, їм потрібна допомога дорослого. Тож потрібно знайти момент, коли батьки можуть сісти поруч із дитиною й допомогти виконати завдання. Вчителі попередньо погоджують матеріали й наочність, які необхідні на онлайн-уроці, і батьки все це готують. Наочний матеріал – це всі речі, які є вдома.

          Ми за те, щоб проводити онлайн  заняття з дитиною з ООП, навіть яка має комплексні порушення розвитку. Є діти, які не розуміють, що відбувається, але монітор ввімкнений і онлайн-урок продовжується, а дитина може перші заняття просто ходити поруч, заглядати в монітор, закривати монітор, може виходити в іншу кімнату, потім повертатись. Батьки, особливо дітей із комплексними порушеннями, підтримують і допомагають. Заняття ми  пропонуємо починати з того, що подобається дитині. Наприклад, їй подобається малювати, то пробуємо спочатку встановити з нею комунікацію через онлайн. Дитині справді потрібен час, щоб адаптуватися до онлайн-уроків, до того, що з нею буде говорити вчитель, який є фотографією на екрані. Всі онлайн заняття проводяться в індивідуальній формі з урахуванням особливостей дитини за графіком, зручним для батьків. Інколи через зайнятість батьків, заняття проводяться у вечірній час. При проведенні дистанційних занять з дитиною, дуже важливий зворотній зв’язок з батьками.  Тому корекційні педагоги застосовують для батьків опитувальники, тестові завдання, телефонні дзвінки про дистанційне навчання. Батьки заповнюють, чи сподобалося заняття, на що потрібно звернути увагу, вчителю зворотній зв’язок допомагає розуміти ситуацію в сім’ї.

        У вільний від підготовки та проведення корекційно-розвиткових занять, педагоги ІРЦ підвищують свою професійну майстерність, займаються самоосвітою, прослуховуючи тематичні вебінари на сайті «Всеосвіта», беруть участь у онлайн конференціях, які  щотижня проводить Дніпропетровський обласний методично-ресурсний центр, надають консультації педагогам інклюзивних класів та груп загальноосвітніх закладів громади, публікують рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами на сторінці Фейсбук.

      Інформуємо, що з метою забезпечення вчасного зарахування дітей з особливими освітніми потребами до закладів дошкільної та загальної середньої освіти після закінчення карантину плануємо в найкоротші терміни організувати проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, забезпечивши першочергово дітей, які мають розпочати здобуття дошкільної та початкової освіти у 2020-2021 н.р.  Нагадуємо, що на даний час батьки можуть дистанційно подавати документи для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини через автоматизовану систему роботи інклюзивно-ресурсних центрів        (https: //irctnter/gov.ua/).

                                                                  Виконавчий комітет

                                                                  Царичанської селищної ради

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь