Щодо важливості актуалізації даних в Реєстрі територіальної громади
Шановні жителі громади!
Наразі кожен житель громади, прямо чи опосередковано, є споживачем послуг, що надаються на території нашої громади. Це включає послуги в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту (пільги, субсидії), культури і спорту, комунального господарства та інфраструктурні послуги (ремонт і будівництво доріг, освітлення вулиць, розвиток громадських просторів). Для забезпечення цих послуг необхідні значні фінансові ресурси, в тому числі й з державного бюджету.
Розподіл державних фінансів на місцеві громади безпосередньо залежить від чисельності населення, що проживає на відповідній території.
Починаючи з 2026 року, згідно з чинним законодавством, для розподілу державного фінансування між місцевими бюджетами, які становлять бюджетну систему України, будуть використовуватись дані про чисельність населення громади, що містяться безпосередньо в Реєстрі територіальної громади, який є відомчою інформаційною системою Державної міграційної служби України.
Дані про кількість жителів громади використовуються Міністерством фінансів для обрахунку базових дотацій, субвенцій та інших фінансових ресурсів, що надаються з державного бюджету. Це фінансування є основним джерелом для підтримки і розвитку інфраструктури та соціальних послуг на місцях. Тому точні та актуальні дані про реєстрацію місця проживання кожного громадянина є критично важливими для забезпечення справедливого розподілу цих ресурсів між громадами.
У зв’язку з цим необхідно кожному, хто мешкає на території громади, актуалізувати свої дані.
До того ж наголошуємо, що це обов’язок згідно з законодавством. Відповідно до Постанови КМУ від 7 лютого 2022 року №265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» громадянин України, який проживає в Україні, а також іноземець чи особа без громадянства, які на законних підставах постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання та прибуття до нового місця проживання (перебування) задекларувати/зареєструвати його.
Батьки або інші законні представники зобов’язані задекларувати/зареєструвати місце проживання (перебування) новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.
Тож просимо перевірити актуальність вашого місця проживання, а також місце проживання ваших дітей та членів родини на державному вебпорталі «Дія».
Якщо ваші дані потребують актуалізації, звертайтесь до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) за адресою: вул. Театральна, 16г або до адміністраторів ЦНАП у старостинських округах.
Пам'ятайте, що від своєчасного внесення змін залежить не лише точність обліку, а й ефективність використання державних коштів на розвиток нашої громади.
Ваше сприяння у цьому процесі допоможе нам отримати справедливий розподіл фінансування для громади.
Дякуємо за розуміння та активну участь у розвитку нашої території!