Інклюзивно-ресурсний центр громади: рух у напрямку сучасних методик
Одним із провідних завдань Царичанського інклюзивно-ресурсного центру є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей з метою раннього виявлення особливих освітніх потреб та надання їм комплексної психолого-педагогічної допомоги та супроводу.
10 січня фахівці Царичанського ІРЦ – вчителі- логопеди, практичні психологи, вчитель-реабілітолог та вчитель-дефектолог здійснили виїзд в с. Прядівка для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей .
14 батьків, які занепокоєні розвитком та порушенням мовлення своїх дітей, отримали консультації, поради фахівців, двоє із них запрошено в ІРЦ для детального педагогічного дослідження дітей за новітніми сучасними діагностичними методиками.
Станом на 01.01.2020 року на обліку в Царичанському інклюзивно-ресурсному центрі перебуває 87 дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до 15 років, 22 дитини навчаються в інклюзивних класах та виховуються в інклюзивних групах загальноосвітніх закладів громади.
Найбільш поширеними серед порушень у дітей залишається порушення мовлення (46%), в тому числі дисграфія, загальне недорозвинення мовлення І-ІVст., ринолалія, алалія. Тому важливим у роботі спеціалістів у галузі інклюзивної освіти залишається те, що наголос робиться в першу чергу на розвитку сильних якостей і талантів учнів, а не на їхніх фізичних або розумових проблемах.